برای انجام یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار عالی، باید با اینفلوئنسرهای باتجربه رسانه های اجتماعی که ارزش های برند شما را نمایان می کنند، کار کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان محتوای برند یا کار با سازندگان نیز شناخته می شود، راهی مطمئن برای گسترش دامنه برند شما در رسانه های اجتماعی است.

هیچ رویکرد یکسانی برای اجرای این استراتژی وجود ندارد، اما با برنامه ریزی و تحقیق صحیح، تقریباً هر کسب و کاری می تواند سودمند باشد. بیایید ببینیم چگونه می توان یک برنامه تأثیرگذار رسانه های اجتماعی برای شما کار کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر کسی است که بتواند بر دیگران تأثیر بگذارد. در اینفلوئنسر مارکتینگ، شخص با نفوذ با یک برند برای تبلیغ چیزی همکاری می کند. تأیید افراد مشهور شکل اصلی بازاریابی تأثیرگذاررا تشکیل می دهد.

اما در دنیای دیجیتال امروزی، سازندگان محتوای اجتماعی با مخاطبان خاص اغلب می‌توانند ارزش بیشتری به برندها ارائه دهند. این افراد گروه‌هایی از دنبال‌کنندگان را در شبکه‌های اجتماعیرا به خود اختصاص داده و درگیر کرده‌اند.

بنابراین، اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی کسی است که نفوذ خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی اعمال می‌کند. هنگامی که شما یک اینفلوئنسر را برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استخدام می کنید، این همان اینفلوئنسر مارکتینگ است.

بیش از دو سوم (67.9%) از بازاریابان ایالات متحده در سال جاری از نوعی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده خواهند کرد. پیش بینی می شود این رقم در سال 2022 به 72.5 درصد افزایشیابد.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ متقاعد نشده است که می تواند به نتایج کسب و کار واقعی منجر شود؟ سیویک ساینس دریافت که 14 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله و 11 درصد از هزاره ها چیزی را در شش ماه گذشته خریداری کرده اند زیرایک وبلاگ نویسیا تأثیرگذار آن را توصیه کرده است.

اینستاگرام همچنان پلتفرم انتخابی اینفلوئنسرهای اجتماعی است. 93 درصد از بازاریابان ایالات متحده قصد دارند در سال 2021 از اینستاگرام برای کمپین های تأثیرگذار خود استفاده کنند. اما مراقب TikTok باشید.

در حالی که تنها 16 درصد از بازاریابان ایالات متحده قصد داشتند از TikTok برای کمپین های تأثیرگذار در سال 2019 استفاده کنند، 68 درصد این کار را در سال جاری انجام خواهند داد. این موضوع TikTok را با فیس بوک به عنوان یک پلتفرم بازاریابی تأثیرگذار در سال 2021 برابری می کند.

انواع اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی

وقتی به “اینفلوئنسر” فکر می کنید، آیا خانواده کارداشیان-جنر بلافاصله به ذهنتان خطور می کند؟

در حالی که این خواهران مشهور مطمئناً از برترین تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی هستند، اما همه اینفلوئنسرها سلبریتی نیستند.

در واقع، برای بسیاری از برندها، اینفلوئنسرها با پایگاه پیروان کوچکتر اما اختصاصییا خاص ممکن است مؤثرتر باشند. اینفلوئنسرها با 15000 فالوور دارای بالاترین نرخ تعامل در همه پلتفرم ها هستند*. هزینه، البته، می تواند بسیار کمتر نیز باشد.

بیایید به انواع مختلف اینفلوئنسرهای اینستاگرام بر اساس اندازه مخاطب نگاه کنیم. هیچ محدودیت دقیقی برای اندازه مخاطب وجود ندارد، اما به طور کلی انواع اینفلوئنسرها به شرح زیر تقسیم می شوند:

نانو اینفلوئنسررها

10000 دنبال کننده یا کمتر، مانند وبلاگ نویس مادر لیندسی گالیمور (8.3 هزار دنبال کننده)

میکرو اینفلوئنسرها

10000 تا 100000 دنبال کننده، مانند وبلاگ نویس سبک زندگی شارون مندلاوی (13.5 هزار دنبال کننده)

اینفلوئنسرهای کلان

100000 تا 1 میلیون دنبال کننده، مانند ژان لی خالق غذا و سفر (115 هزار دنبال کننده)

مگا اینفلوئنسرها

بیش از 1 میلیون دنبال کننده، مانند ستاره TikTok ساوانا لابرانت (28.3 میلیون دنبال کننده)

اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر هزینه دارد؟

اینفلوئنسرهای با دامنه وسیع به درستی انتظار دارند برای کار خود دستمزد بالایی دریافت کنند. محصول رایگان ممکن است با نانو اینفلوئنسرها کار کند، اما یک کمپین اینفلوئنسر بزرگتر نیاز به بودجه دارد.

برای برندهای بزرگی که با اینفلوئنسرهای مشهور کار می کنند، این بودجه ممکن است بسیار زیاد باشد. هزینه های ایالات متحده برای بازاریابی تأثیرگذار برای اولین بار در سال 2021 از 3 میلیارد دلار و در سال 2022 به بیش از 4 میلیارد دلار خواهد رسید.

در واقع، 9.3 درصد از اینفلوئنسرهای ایالات متحده گفتند که بازاریابی وابسته (از طریق پیوندهای وابسته و کدهای تبلیغاتی) منبع اصلی درآمد آنها است.

با این حال، رایج ترین فرمول قیمت گذاری پایه برای پست های اینستاگرام اینفلوئنسرها این است:

100 دلار در 10000 فالوور + موارد اضافی = نرخ کل

بهیاد داشته باشید که میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها شرایط پرداخت انعطاف پذیرتری خواهند داشت.

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف خود را مشخص کنید

هدف شماره یک برندهایی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، دستیابی به مشتریان هدفه جدید است. این منطقی است، زیرابا یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، دسترسی شما به دنبال کنندگان آن شخص را گسترش می دهد.

توجه داشته باشید که هدف فقط دستیابی به مشتریان جدید است، نه لزوماً فروش مستقیم. افزایش فروش در واقع سومین هدف رایج کمپین های اینفلوئنسر است.

به این فکر کنید که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما چگونه با استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر شما سازگار می‌شود و اهداف قابل اندازه‌گیری ایجاد می‌کند که می‌توانید در مورد آنها گزارش دهید و پیگیری کنید.

بدانید که می‌خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارید

یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار مستلزم آن است که با افراد مناسب با استفاده از ابزارهای مناسب – و اینفلوئنسرهای مناسب صحبت کنید.

اولین قدم این است که مشخص کنید مخاطبان شما برای این کمپین خاص چه کسانی خواهند بود.

ایجاد پرسونای مخاطب راهی عالی برای اطمینان از اینکه می‌دانید به چه کسی می‌خواهید برسید. شاید شما در حال تلاش برای دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان فعلی خود یایک مخاطب کاملاً جدید هستید.

هنگامی که تصمیم گرفتید، مجموعه ای منطبق از شخصیت های تأثیرگذار ایجاد کنید. این به شما کمک می کند ویژگی هایی را که در اینفلوئنسرهای خود به دنبال آن هستید، درک کنید.

قوانین را درک کنید

افشای اطلاعات را بسیار جدی می گیرد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های افشا را در توافقات خود با تأثیرگذاران ایجاد کرده اید.

اینفلوئنسرها باید پست های حمایت شده را شناسایی کنند. با این حال، آنها همیشه این کار را انجام نمی دهند. یا ممکن است این کار را به گونه ای ظریف انجام دهند که افشای آن به طور موثر پنهان یا غیرقابل درک باشد.

به عنوان مثال، در بریتانیا، سازمان رقابت و بازار (CMA) “تبلیغات پنهان” در اینستاگرام را بررسی کرد و شرکت مادر فیس بوک را تحت فشار قرار داد تا تغییراتی را انجام دهد که افشای اطلاعات را آسان تر و واضح تر می کند.

قوانین خاص در هر کشور کمی متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که جدیدترین الزامات در حوزه قضایی در کشور خود را بررسی کرده اید. در بیشتر موارد، فقط باید واضح و صریح باشید تا بینندگان متوجه شوند که چه زمانییک پست به هر نحوی حمایت مالی می شود.

reach

Reach تعداد افرادی است که به طور بالقوه می توانید از طریق پایگاه فالوور اینفلوئنسر به آنها دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید: یک مخاطب کوچک می تواند موثر باشد، اما باید مطمئن شوید که تعداد کافی دنبال کننده برای هماهنگی با اهداف شما وجود دارد.

Resonance

این سطح بالقوه ای از تعامل است که اینفلوئنسر می تواند با مخاطبان مرتبط با برند شما ایجاد کند.

به این نکته توجه کنیم، بزرگتر همیشه بهتر نیست. همانطور که در بالا گفتیم، اگر آن فالوورها به پیشنهاد شما علاقه مند نباشند، تعداد فالوورهای زیاد بی معنی است. از طرف دیگر اینفلوئنسرهای هدف می توانند فالوورهای بسیار متعهد و متعهد داشته باشند.

فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرها تهیه کنید

فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرها تهیه کنید

وقتی به این فکر می کنید که می خواهید با چه کسی کار کنید، کلید اعتماد است. مخاطبان شما باید به نظرات تأثیرگذارانی که با آنها شریک هستید اعتماد کرده و به آنها احترام بگذارند. بدون مؤلفه اعتماد، هر نتیجه ای سطحی خواهد بود. شما برای دیدن تأثیر ملموس کسب و کار از تلاش های خود مبارزه خواهید کرد.

چگونه متوجه می شوید که اینفلوئنسر بالقوه شما مورد اعتماد است؟ شما می خواهید تعداد زیادی بازدید، لایک، نظر و اشتراک گذاری ببینید. به طور خاص، شما می خواهید این موارد را از قسمت های دنبال کننده دقیقی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، ببینید.

نرخ تعامل خوب همچنین به معنای فالوورهای وفادار است، نه تعداد فالوورهایبالا که توسط ربات ها و حساب های کلاهبرداریزیاد شده است. شما باید شخصی را پیدا کنید که با ظاهر و احساسی که مکمل محتوای شما باشد، محتوا تولید کند.

لحن نیز باید با روشی که می خواهید برند خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید، مناسب باشد. این اطمینان حاصل می کند که همه چیز در پست های رسانه های اجتماعی هر یک از طرفین از هم گسیخته نمی شود.

تحقیقات خود را انجام دهید

به آنچه اینفلوئنسرهای بالقوه شما پست می کنند نگاهی بیندازید. آنها هر چند وقت یک بار محتوای حمایت شده را به اشتراک می گذارند؟

اگر آنها قبلاً با تعداد زیادی پست پولی؛ به دنبال کنندگان خود ضربه می زنند، ممکن است نرخ تعامل آنها دوام نداشته باشد. به دنبال محتوای ارگانیک و بدون پول فراوان باشید تا دنبال کنندگان را علاقمند، مشتاق و درگیر نگه دارید.

این را هنگام فکر کردن به آنچه از اینفلوئنسر می خواهید پست کند نیز در نظر داشته باشید. درخواست پست‌های زیاد در یک بازه زمانی کوتاه، پذیرش پیشنهاد شما را برای اینفلوئنسر سخت می‌کند

اینفلوئنسرهای مورد تقاضا پیشنهادهای زیادی دریافت می کنند. وقتی برای اولین بار به یک اینفلوئنسر نزدیک می‌شوید، باید نشان دهید که براییادگیری کارهایی که انجام می‌دهند، وقت گذاشته‌اید.

مطمئن شوید که دقیقاً می دانید کانال های آنها در مورد چیست و مخاطبان آنها چه کسانی هستند.

به صورت خصوصی و شخصی تماس بگیرید

ارتباط خود را با یک شریک بالقوه جدید به آرامی با تعامل ارگانیک با پست های آنها شروع کنید. مطالب آنها را لایک کنید. در صورت لزوم نظر دهید قدردان باشید، نه فروشنده.

وقتی آماده پیشنهاد همکاری هستید،یک پیام مستقیم مکانی عالی برای شروع است. اگر می توانیدیک آدرس ایمیل پیدا کنید، آن را نیز امتحان کنید. اما ایمیل انبوه یاDM عمومی نفرستید.

نوشتنیک پیام شخصی برای هر تأثیرگذار ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. اما، نشان خواهد داد که شما در مورد شراکت بالقوه جدی هستید. این به نوبه خود شانس شما را برای انعقاد معامله افزایش می دهد.

تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد برند خود ارائه دهید. به آنها بگویید که امیدوارید با کمپین اینستاگرام خود به چه چیزی برسید. روشن کنید که اینفلوئنسر چه سودی خواهد داشت، فراتر از چک حقوق.

یک نکته کلیدی که باید در طول این فرآیند به خاطر داشته باشید: ممکن است در واقع نخواهید از کلمه “اینفلوئنسر” هنگام تماس با شرکای احتمالی استفاده کنید. سازندگان محتوا ترجیح می‌دهند که به همین شکل نامیده شوند – خالق – و ممکن است “نفوذگذار” را کمی توهین بدانند که کار آنها را کوچک می‌کند.

برای تولید محتوای موثر با اینفلوئنسر خود همکاری کنید

اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی که برای ایجاد فالوور سخت کار کرده است، معامله‌ای را که باعث می‌شود برند شخصی او ناسازگار به نظر برسد، نمی‌پذیرد.

به هر حال، اینفلوئنسرها متخصصان تولید محتوا هستند. به همین دلیل است که آنها ترجیح می دهند که آنها را خالق خطاب کنند. با اجازه دادن به آنها برای نشان دادن آن مهارت ها، بهترین ارزش را از کار آنها خواهید گرفت.

البته ایده خوبی است که دستورالعمل هایی در مورد آنچه به دنبال آن هستید ارائه دهید. اما انتظار نداشته باشید که کل کمپین را به صورت صحنه ای مدیریت کنید.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

نتایج خود را اندازه گیری کنید

هنگامی که کمپین اینفلوئنسر خود را راه اندازی می کنید، تمرکز بر معیارهای بیهودگی مانند لایک ها و نظرات می تواند وسوسه انگیز باشد. اگر اینفلوئنسر شما تعداد فالوورهای بسیار بیشتری از شما دارد، ممکن است از تعداد زیاد لایک هایی که می تواند زیاد شود، کمی شگفت زده شوید.

اما برای اندازه گیری اثربخشییک کمپین، باید ارزش آن را از نظر بازگشت سرمایه درک کنید.

پارامترهایUTMیکی از راه‌های ردیابی بازدیدکنندگانی است که اینفلوئنسر به وب‌سایت شما ارسال می‌کند. آنها همچنین می توانند به اندازه گیری میزان مشارکت کمپین کمک کنند.

هنگامی که به هر اینفلوئنسر پیوندهای منحصر به فرد خود را با کدهایUTM اختصاص دهید، تصویر واضحی از نتایج دریافت خواهید کرد. این به شما امکان می دهد تأثیر آن را بر روی خط نهایی خود محاسبه کنید.

دادن کد تخفیف خود به اینفلوئنسرها راه آسان دیگری برای ردیابی فروش هایی است که آنها برای شما ارسال می کنند.

اگر از ابزارهای محتوای برند در فیس‌بوک و اینستاگرام برای کمپین‌های اینفلوئنسر خود استفاده می‌کنید، به اطلاعات بینش برای پست‌های فید و استوری دسترسی خواهید داشت. شما می توانید از طریق مدیریت کسب و کار فیس بوک به این موارد دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرها درخواست کنید که گزارش‌های دقیقی در مورد میزان دسترسی و میزان تعامل پست‌های خود برای شما ارسال کنند.

طی سال‌ های اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار در کشور ما و دیگر کشور های جهان تبدیل به امری فراگیر شده است و این اصطلاح که به بازاریابی افراد تاثیر گذار در شبکه‌ های اجتماعی گفته می‌ شود به یک رسانه یا پلتفرم محدود نمی‌ شود اما بیشتر در شبکه‌ های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام صورت می‌ گیرد.